PSIA – Psicologia i psicopedagogia

I quines son algunes de les senyals que ens poden indicar dificultats d’aprenentatge?

Com saber si el teu fill o filla té dificultats d’aprenentatge?

Les dificultats d’aprenentatge són un conjunt de trastorns que poden afectar la capacitat dels nens i nenes per adquirir i utilitzar habilitats escolars bàsiques, com la lectura, l’escriptura, el càlcul o l’atenció. Detectar-les a temps és fonamental per oferir una intervenció adequada i que puguin desenvolupar tot el seu potencial.

Quines sónalgunes de les senyals que poden indicar dificultats d’aprenentatge?

Cada infant és diferent, però hi ha alguns indicadors comuns que poden alertar que cal una avaluació psicopedagògica:

  • Retard o dificultats per aprendre a llegir o escriure.
  • Problemes per entendre i seguir instruccions senzilles.
  • Desorganització o oblit freqüent de material escolar i tasques.
  • Dificultat per concentrar-se durant períodes prolongats.
  • Problemes per resoldre càlculs matemàtics bàsics.
  • Baixa motivació o frustració constant amb els estudis.
  • Conductes d’evitació o ansietat relacionada amb l’escola.

Del dubte a l’acció: què passa des de l’aula fins al diagnòstic?

  1. Detecció a l’escola:

Normalment, mestres i tutors/es observen dificultats recurrents en l’aprenentatge o el comportament de l’infant. Aquestes dificultats solen comentar-se amb la família durant les reunions o tutories.

  1. Primers suports escolars:

L’escola pot aplicar mesures de suport dins l’aula, com reforç educatiu o adaptacions. Si les dificultats persisteixen, es recomana valorar la situació amb un professional extern.

  1. Consulta a un centre especialitzat:

És en aquest moment quan les famílies poden contactar amb un centre psicopedagògic per fer una avaluació diagnòstica completa, que ajudi a entendre l’origen de les dificultats i com intervenir-hi.

Com treballem al Centre PSIA?

Al Centre PSIA, oferim avaluacions diagnòstiques psicopedagògiques per identificar les causes de les dificultats i dissenyar un pla d’intervenció personalitzat.

Una avaluació precoç permet:

  • Detectar trastorns com la dislèxia, TDAH, discalcúlia o altres dificultats.
  • Elaborar estratègies educatives i de reforç adaptades.
  • Millorar el rendiment escolar i la confiança de l’infant.
  • Acompanyar les famílies amb orientació i suport.

El nostre equip multidisciplinari ofereix una visió integral 360º, combinant la psicologia, psicopedagogia, logopèdia i reforç educatiu. L’objectiu és treballar de forma coordinada per aconseguir un desenvolupament equilibrat i el benestar global del teu fill o filla.

Si vols saber més o demanar una valoració, pots contactar-nos al 641 27 90 11 o al correu info@psia.es